Bollnäs Kurd IF

Matchnummer: 080101126
Storseger på Solrosen!
2022-10-01 11:21
Glada målskyttar i säsongens största seger!

Iggarna tryckte gasen i botten från start och  lättade på den endast sista 15-20 minutrarna. 7-0 i paus följdes upp av fyra mål till i andra och årets största seger var ett faktum. Roligast att fjortonårige Sigge Elsert fick göra debut mellan stolparna sista kvarten och att Jesper Koskinen jagar vidare på skytteligatiteln.

- Svårt att klaga när vi gör elva mål och håller nollan. Vi har problem med deras höga press i perioder men när vi löser det kan vi ösa på framåt och vi gör riktigt fina mål, säger Iggarnas tränare Elias Akbal efter matchen.