Hällbo IF

Matchstart:sön 18 september, 12:00
Upp på spåret igen!
2022-09-18 15:11
Dagens målskyttar Crimo, Wais och Jonte.

Två matcher utan seger fick vara nog för Iggarna. Hemma på Movallen kom man upp på vinnarspåret igen när man avfärdade Hällbo med 3-0 (1-0).

Resultaten har verkligen gått Iggarnas väg på slutet, förutom dom i dom egna matcherna. Så det var att kliva på sista tåget eller stå kvar på perrongen som gällde i söndagens match mot Hällbo.

Och Iggarna visade med eftertryck att man verkligen vill vara med ända in i kaklet denna säsong. Man dominerade matchbilden stort från första stunden och radade upp målchanser i inledningen. Det tog dock till minut 36 innan ledningsmålet kom, fint instick i straffområdet av Kalle Palmlöf till Wais Maihanparast som snyggt avslutade i bortre hörnet. 1-0 i underkant stod sig till paus.

Efter paus fortsätter det vara spel på en planhalva och efter 6 minuter kan Christian Brolin sätta dit 2-0 efter hörna. Och kvarten senare så drar Jonte Koskinen på ett kanonskott som borrar in sig i närheten av krysset och där var det även målmässigt game over.

Stundtals väldigt trevligt spel och fina kombinationer, kanske lite på bekostnad på fler mål och målchanser. Men man tog verkligen chansen och spelade sig igenom flera gånger och hade flera lägen men stolpar och bra målvaktsspel gjorde att det stannade på tre framåt denna gång. Och...icke att förglömma, en nolla bakåt! Det är vi inte bortskämda med i år.

+++ Wais Maihanparast

Den lille snidaren utgick från kanten idag och var den store kreatören  för Iggarnas offensiv. Snyggt mål och flera bra aktioner, topp tre bästa matchen från Wais i år!

++ Christian Brolin

Precis som Wais på andra kanten så var Crimo på riktigt spelhumör idag. Kom runt flera gånger och satte sina medspelare i bra lägen. Borde gjort något mål till själv.

+ Ahmad Alhamid

Mittback för dagen och skötte den uppgiften på bästa sätt. Stark i närkamperna och löpduellerna.