Bergsjö IF

Matchstart:lör 02 juli, 14:00
Stabil seger i vårepilogen
2022-07-31 11:36
Glada målskyttar efter 3-0 mot Bergsjö. Hasselasonen Tobbe Björk (med sonen Alve) ville såklart klappa dit en boll mot antagonisterna från grannbyn, Jesper Koskinen och Johan Näsman.

Iggarna avslutade våren på bästa sätt genom att besegra Bergsjö hemma på Movallen med 3-0.

En stabil insats rakt igenom där målen ramlade in med jämna mellanrum. Matchen avslutade vårens serie om tre "måstematcher" att vinna för att ha häng på toppen till hösten och ser man tillbaka så hittade Iggarna ett sätt att vinna alla tre varvid denna match var den mest övertygande.

Nu väntar uppehåll och därefter tar vi oss an hösten som skall bli en mycket spännande resa!

+++ Johan Näsman

Fortsätter övertyga som mittfältare och målskytt för andra matchen i rad. Vinner boll och spelar enkelt och vårdat.

++ Philip Johansson

Från start för andra matchen i rad och fortsätter övertyga. Vill alltid följa med i offensiven och stort hot på fasta situationer.

+ Karl Palmlöf

Vårens bäste Iggare levrerade även denna match. Snabba fötter och stenhårt jobb i båda riktiningarna.