Bergsjö IF

Plats:Råsjövallen, konstgräsplan
En poäng i seriepremiären
2022-05-05 06:54
Säsongsdebuterande Baris Avci gjorde en stormatch i målet och var starkt bidragande till att en poäng kom med hem till Iggesund.

Det blev till delad pott 1-1 när Iggarna gästade Råsjövallen och hemmalaget Bergsjö IF i premiären av division 4 Hälsingland. Ett resultat som får ses som rättvist sett över 90 minuter även om chanser att avgöra fanns från båda håll.

Olycklig start på matchen för Iggarna då Bergsjö tidigt tar ledningen genom ett självmål. Bergsjö får energi av detta och står upp starkt hela första halvleken. Iggarna har mycket boll och spelar runt en del men har svårt att skapa heta lägen inne i boxen. Det gör dock Bergsjö som har två riktigt fina lägen att utöka sin ledning men där Baris Avci räddar snyggt båda gångerna.

Andra halvlek börja som den första. Bergsjö har ett par omställningslägen som Baris återigen får avvärja. Sista halvan av halvleken tar Iggarna över mer och mer och kommer till fler avslut i straffområdet. Kvitteringen kommer genom Jsper Koskinen som snyggt sätter den högt bakom forne Iggarna-keepern Gurra Norberg. Forceringen fortsätter efter det och med ca 10 minuter kvar så får Iggarna straff. Wais Maihanparast kliver fram men Gurra gör en kanonräddning och ledningsmålert uteblir. Efter det finns det fler lägen för Iggarna, bla två skott i ribban, men det ville sig inte riktigt med målskyttet idag och matchen slutar 1-1 vilket i slutändan får anses som rättvist.

+++ Baris Avci

Inkastad med kort varsel gör "Barren" en riktig kanonmatch. Räddade ett par frilägen och släppte faktiskt inte in något mål från någon Bergsjöspelare.

++ Karl Palmlöf

Tog för sig och tog bollen framåt och utmanade hela tiden. Stark både framåt och bakåt.

+ Tobias Björk

Veteranen och kulturbäraren visade att gammal är äldst på mittfältet. Låg rätt i defensiven och spelade sig ur trånga sitationer med smarta lösningar.