Kramfors-Alliansen

Matchnummer: 000082086
Fjärde raka!
2020-08-15 17:42
Anders Fridlund (0-2), Rasmus Johansson (0-1) och Tobias Björk (0-3) blev dagens målskyttar på Kramfors IP.
Iggarnas segertåg fortsätter i division 3, ny seger idag borta mot Kramfors-Alliansen med 3-0 (1-0). En till slut rättvis seger även om hemmalaget hade sina chanser så hade Iggarna minst lika många förutom de tre målen på en mycket svårspelad plan.
Trevande start på matchen från båda lagen men efter 10 minuter så tar Iggarna tag i spelet och skapar ett par högkaratiga målchanser under resten av halvleken. Med tre minuter kvar så spräcker till slut Ragge Johansson nollan genom en mycket fin prestation, suger ned bollen i straffområdet och fint medtag i sidan och smäller upp den i krysset, mycket snyggt!

Första 10 minuterna i andra är väl matchens sämsta från de för dagen rödklädda Iggarna där man inte alls får fast bollen och anfallen blir korta. Man hittar dock stilen igen och i minut 59 så kommer Crimo runt på kanten och slår ett inlägg som ser överlångt ut men som tar i ribban och ramlar ned till Ragge var skott blockas med hans forwardskollega Anders Fridslund trycker in bollen på returen.

Efter det så spelas matchen av och när trotjänaren och kulturbäraren Tobbe Björk vinklar in 3-0 efter hörna i 85:e så är det hela klart. Spelarna tyckte dock att Ragge Andersson i målet skulle få jobba för sin nolla och blir rätt givmilda i slutminuterna och på stopptiden. Ragge redde dock ut det hela med bravur och inkasserade säsongens första nolla!

Svår match på en svår spelad plan som med blåst och helium i bollarna gjorde det hela till en annan idrott nästan. Iggarna löser uppgiften fint och har nu fyra raka segrar efter fyra omgångar. Såklart en skön inledning när det i år är en sprintserie med bara 11 omgångar.

+++ Dennis Sjölén - gigant i dagens nykomponerade trebackslinje. Resolut i närkamperna och mycket svårpasserad.
++ Rasmus Andersson - säsongen första nolla och den var välförtjänt. Några viktiga räddningar i första när det stod 0-0.
+ Rasmus Johansson - ny stark insats och ett riktigt klassmål. Blev trött i andra med tung och rivig att möta.

Matchen går att se i efterhand på helahelsingland.se (inloggning krävs).