Ytterhogdals IK

Matchnummer: 080800006
Då är vi igång!
2020-03-01 13:36
Så är utesäsongen 2020 officiellt inledd när Iggarna på skottdagen tog emot topplaget i division 2 Ytterhogdals IK på Glysis Sparbanken Arena. Första gången på fullstora ytor till trots, Iggarna gör en fullt godkänd premiär men fick till slut se sig slagna med 3-1.
- Jag tycker att vi gör en av dom bättre "första-matchen-för-säsongen" matcherna under mina åtta år i klubben, säger en nöjd Jonas Höglund efter matchen.

- Med tanke på att det är första gången på stor plan, nytt spelsystem och några nya yngre spelare som får känna på krutröken så får vi vara nöjda med vår prestation, säger Höglund som inte lägger någon stor vikt vid resultatet.

-Nej alla deras mål är av den arten som vi känner att vi kan göra något åt med några matcher till i benen. Men jättekul att vi själva gör ett fint spelmål, det lovar gott, avslutar Höglund.

Målet som gjordes av Anders Fridlund fint framspelad av nyförvärvet Rasmus Johansson kan du se i spelaren här ovan.

Nästa helg inleds gruppspelet i DM och Iggarna åker till Edsbyn på lördag för match mot nyblivna division 3 laget Edsbyns IF FF.