Svartviks IF

Matchnummer: 000082095
Vinst mot Svartvik - hattrick av Norman
2018-08-25 18:20
Tremålsskytten Niklas Norman tar emot priset som matchens lirare av vår sponsor Max Andrup Tandläkarna Drottninggatan.
Iggarna tog revanch för vårens missräkning mot Svartvik genom att slå tillbaka sundvallslaget hemma på Movallen med 3-1, alla hemmamålen av Niklas Norman.
Matchen får en rivstart för Iggarna när Niklas Norman sliter sig fri på en omställning och kan rulla in ledningsmålet redan i den femte minuten.

Svartvik kommer snabbt igen och tar tag i mactchen och kan kvittera efter 18 minuter med ett skott utifrån som Svärd inte får tag i riktigt. Spelet fortsätter därefter med gästerna som mer bollförande och Iggarna som låg på rulle i omställningarna.

Och det var just på en sån som Iggarna kunde återta ledningen på i den 21:a minuten som en snabb replik. Emil Hallberg satte bollen djupt på Norman som återigen bara trycker sig förbi sin försvarare och helt enkelt bara smaskar upp bollen i nättaket ur ingen vinkel alls. Mycket snyggt!

2-1 står sig till paus ochdet fanns en del att fundera på för Iggarna trots lednigen. Framförallt att man inte hade bollinnehav så mycket man önskat. Man skall ge Svartvik också att dom är ett av dom vassaste lagen offensivt i serien. Väldigt duktiga på att hitta rättvända spelare i offensv tredjedel av planen.

I andra halvleken jämnar spelet ut sig. Svartvik har några fina chanser som Svärd i målet avstyr på ett fint sätt. I matchens 65:e minut så stänger Norman matchen med sitt tredje mål. Detta efter nick denna gång efter fint inlägg från Robin.

Efter det så rinner kraften ur Svartvik och Iggarna kan rätt bekvämt spela av matchen och säkra tre viktiga pinnar för att hänga med i toppen. Många som gör det bra i Iggarna idag och som vanligt stenhårt om plussen men några måste få deom och det blir idag:

+++ Niklas Norman - tillbaka igen efter en match frånvaro. Rivig och väldigt obekväm att möta.
 ++ Joel Hallberg - försvarschef i Sjöléns frånvaro. Höll ihop försvaret tillsammans med Wester. Mycket stark i luftrummet.
   + Emil Hallberg - gedigen match återigen och sånär målskytt även denna gång. Vann mycket boll i viktiga lägen och ständigt på språng i djupled.