IK Sätra

Plats:Träffen Konstgräs
Motsträvigt i Sätra
2017-06-03 20:49
Ett sent referat från bortamatchen från IK Sätra.

Hemmalaget kom ut hårt och sköljde över Iggarna första halvtimmen och man fick också in två bollar redan efter 11 minuter. Iggarna får stopp på blödningen och faktum är att under sista kvarten så har man ett friläge (Viktor Jansson) och ett öppet mål (Lars Olsson) så helt ologiskt med full utdelning kunde det stått 2-2 innan paus.

Efter paus fortsätter Iggarna att ta sig in i matchen mot Sätra som faktiskt helt kommit av sig under denna period. Inhoppande Martin Olofsson hade en jättechans från nära håll, Daniel Wester en nick som räddas på mållinjen och Lalle ett läge där han fri skjuter mitt på målvakten.

När utdelningen uteblev så gick det som det brukar göra. Ett misstag i eget straffområde när Danne Wester bröstar ned bollen till en Sätraspelare som skoningslöst sätter 3-0 och luften ur. Sätra får sen helt onödigt göra bäde 4 och 5 -0 innan matchen är över.

Sammantaget en rättvis seger för Sätra som spelade mycket fin fotboll första halvtimmen. Trots det så kunde Iggarn mycket väl ändrat på matchbilden om man fått utdelning på sina chanser men det gäller ju att ta till vara dem också.

+  Joakim Wiklund