Rengsjö SK

Plats:Rengsjö IP
Rivstart i Rengsjö
2023-05-13 08:51
Målskyttarna på Rengsjö IP, Jonte Koskinen, Pelle Lööf, Robin Eliasson, Christian Brolin och tvåmålskytten Alvin Brisvåg.

Iggarna rivstartade matchen och hade en 2-0 ledning efter knappt fem minuters spel. Målen fortsatte därefter trilla in på en svårspelad gräsplan på Rengsjö IP och slutade med en 6-0 viktoria för Iggarna.

Pang på rödbetan redan i första anfallet när Alvin rycker sig loss på vänsterkanten och lägger en macka till Jonte som visar målen senast inte var en slump. Sätter bollen säkert via stolpe in. Några minuter senare tar sig Crimo ned till kortlinjen och lägger bollen bakåt till Pelle som trotsar den studsiga planen och drar en halvvolley i nättaket. 10 minuter senare gör Alvin samma sak och därefter börjar Rengsjö spela lite lägre och matchbilden förändras.

– Vi försöker spela lite rakare idag på grund av förutsättningarna. Hittar in i det på ett bra sätt och får tidig utdelning. En bra laginsats, summerade Iggarnas tränare Daniel Doverlind matchen.

Och det är bara att instämma, en solid laginsats där Rengsjö inte tillåts skapa någonting. Skönt också att får känna på riktigt gräs även om det inte direkt var Wembley vi lirade på.

+++ Lars Skärpe

++ Alvin Brisvåg